Nieuwsbrief februari 2023

In dit artikel: Netwerkpartner aan het woord: Espria Ledenvereniging: met elkaar kunnen blijven zorgen Heb je wel eens gehoord van Espria Ledenvereniging? De vereniging met ANBI status  biedt mantelzorgers verschillende soorten ondersteuning. Espria Ledenvereniging is een netwerk van ruim 310.000 huishoudens die, waar het kan, zelf dingen regelt. De mensen van het service center van […]
geplaatst op

28 april 2024

In dit artikel:

• Espria Ledenvereniging, een van de netwerkpartners, vertelt wat zij doet voor mantelzorgers;
  • een oproep voor aankomend onderzoek onder Assense mantelzorgers;
  • informatie over de mantelzorgwaardering 2023.
  • Kijktip: NPO Kanaal Sociaal

Espria Ledenvereniging is een netwerk van ruim 310.000 huishoudens die, waar het kan, zelf dingen regelt. De mensen van het service center van de ledenvereniging denken met je mee over wonen, welzijn, zorg en alle organisaties die daarbij horen. Als het nodig is zetten ze het netwerk voor je in. Als het kan, zet jij je in voor het netwerk. Zo zorgen de leden er met elkaar voor samen te kunnen blijven zorgen.

De ledenadviseur staat 24/7 voor je klaar
Je belt, mailt of chat. Neem je contact op met de vereniging, dan heb je direct contact. Soms is een persoonlijk gesprek thuis  (of via beeldbellen) prettiger of handiger. Ook dit kan. De ledenadviseurs ondersteunen bij (on)verwachte gebeurtenissen en gaan altijd op zoek naar het passende antwoord. Ze bieden sowieso een luisterend oor, al is het voor een gezellig praatje.

Specifieke ondersteuning aan mantelzorgers
Specifieke ondersteuning aan mantelzorgers biedt de ledenvereniging in de vorm van bijvoorbeeld een huisbezoek van een ledenadviseur dementie  (eventueel met contacthond), een Voorbereiding keukentafelgesprek  of een geWoon thuis  gesprek. Voor leden is dit gratis. Als lid van Espria Ledenvereniging maak je ook gebruik van voordeel op diensten en producten  zoals vervangende mantelzorg, persoonsalarm, hulpmiddelen, hulp in de huishouding en andere aan huis diensten.

Meer weten?
Ontdekken of een lidmaatschap iets voor je is of eens verder praten? De ledenadviseur staat 24/7 voor je klaar . Bel 088 – 383 20 00 of mail service@ledenvereniging.nl.

Oproep onderzoek: welke ondersteuning willen Assense mantelzorgers?

Binnenkort krijg je een enquête toegestuurd per mail. Dit is vanuit een onderzoek dat Trendbureau Drenthe uitvoert voor gemeente Assen. Mede met jouw antwoorden wil de gemeente Assen duidelijk krijgen of de ondersteuning van mantelzorgers in Assen voldoende geregeld is. Vind jij dat dit nog beter kan? In de enquête kan je aangeven hoe jij dat voor je ziet. De antwoorden die we veel terugzien willen we zoveel mogelijk in de praktijk brengen. Daarom hierbij de oproep om mee te werken aan dit onderzoek.

Mantelzorgcompliment

Het kan weer! Via de site www.Informelezorgassen.nl  kun je het Mantelzorgcompliment voor 2023 aanvragen. De mantelzorgwaardering is bedoeld als waardering voor alle goede zorgen die een mantelzorger dag in, dag uit, biedt aan een naaste. De mantelzorgwaardering heeft een waarde van € 100,-. Dit bedrag kan worden uitbetaald of uitgegeven aan producten in de webwinkel. De mantelzorgwaardering voor 2023 kan worden aangevraagd tot 10 december 2023. Bestellen kan tot 17 december 2023.

Kijktip: NPO Kanaal Sociaal

Kanaal Sociaal is een zesdelige documentaireserie van HUMAN over zes mantelzorgers in de gemeente Deventer. Zij worden door de regisseurs gevolgd in hun dagelijks leven. Zo wordt in beeld gebracht hoe het dagelijks leven van deze mantelzorgers eruit ziet. Je krijgt een inkijkje in waar ze tegenaanlopen en hoe ze hiermee omgaan. Deze documentaire biedt herkenning en erkenning voor de positie van andere mantelzorgers. Daarom geven we je dit graag mee als kijktip. Terug te kijken via NPO Start .

Ga terug naar nieuws
Deze pagina e-mailen